Hallo lieve mensen,

Het is om te zeggen dat we weer op reis vertrekken. Donderdagmorgen iedereen op appél, en weg waren wij, deze keer met ons 3. Heel de week heb ik op google gekeken, tot ik er een punthoofd van kreeg.  Na een familie overleg hebben we beslist om de Romantische route te proberen. De Romantische route is ong. 450km, ergens zal de zon wel schijnen zeker?!?! Onze fietsen hebben wij bij, en ons goed humeur ook.
Dus op donderdag zijn we vertrokken richting Bonn. Mijn baasje vond dat hij nog niet genoeg had gereden, en vermits het weer niet echt goed was in Bonn. Zijn we ineens doorgereden tot Würzburg.  In Würzburg (Eibelstadt) aangekomen zijn wij na een beetje zoeken, op de camperplaats van de “Wassersportclub” gaan staan. Volgens Duitse normen was deze camperplaats niet echt ordelijk. Niemand wist echt waar te staan, en iedereen ging zo maar een beetje overal staan.  Deze camperplaats lag 10km van Würzburg stad, dus ….. Koersgerief aan en de fiets op hé. Würzburg is schoon en groot zoals de grote steden Düsseldorf, Trier enz…. Terug aan onze mobi hadden we 20km in onze benen hé.  Zaterdag morgen in Würzburg vertrokken, en een aanvang gemaakt van de Romantische route. Volgens de brochures zijn er ongeloofelijk veel stopplaatsen op deze route. Sommige zijn wij inderdaad gestopt, en hebben we zelfs overnacht, andere zijn we doorgereden. Zo hebben we Tauberbisschofsheim gezien en foto’s getrokken, in Rottingen overnacht, camperplaats bij water. Hier was het marktplein onderbroken, en was er bijgevolg ook niks van den horeca open. Rothenburg bezocht, stadsomwalling, Dinkelsbühl ook bezocht, weer met een stadsomwalling, maar huisjes in alle kleuren netjes achter elkaar gerangschikt. Ondertussen zijn we nog door andere stadjes gereden, maar teveel  om op te noemen, en eigenlijk minder te zien.  Overnacht hebben we in Nordlingen, op een mix parking, maar wel apart voor mobi’s. Onze indruk tot hiertoe, alles mooi om te zien, maar je moet wel houden van de, speciale gebouwen, en kerken, want in ieder stadje is het anders. Alle woningen zijn netjes gekleurd, en de kerken hebben een verschillende architectuur. Voor de rest is het hier erg commercieel, en komen we weer veel chinezen tegen, me hun fototoestellen op hun buik. In de winkels staan er verschillende artikelen zelfs in het chinees.  Dat er veel mensen met de mobi deze route doen, is wel duidelijk. De Duitsers hebben dat dan ook goed in het snuitje, want bij het binnen rijden van zo een stadje, verwijzen ze je algauw naar een mobi parking, waar ze je voor het parkeren, al vlug wat euro’s uit je zakken halen. Wat het weer betreft mogen we niet echt klagen, we hebben al wel regen gehad, vooral ’s nachts. Overdag zijn wel telkens tussen de buien door buiten gekunnen. Ik weet jullie op het einde te zeggen of we goed gegokt hebben of slecht!
We zijn er hier nog steeds niet achter waarom ze dat hier de Romantische route noemen, wij dachten eerder de kerken, of de gekleurde route of zoiets. Van romantiek is op deze route weinig te merken, bovendien moet je romantiek zelf maken hé, benieuwd wat we nog tegen komen!
Dus deze morgen (maandag), wakker geworden in Nordlingen. Ik zat met mijn piepoogjes naar mijn baasjes te kijken, als ze uit het bed kwamen. Het was slechts 12° in de mobi, dus beide in hun plastieken sloefjes, en ze waren ineens wakker se. Buiten was het amper 8°, want ik ben ook verschoten bij mijn eerste wandeling. Wat ze al heel den tijd aan het voorspellen waren, is vandaag dus uitgekomen, regen. Wij zijn dus maar beginnen te rijden, en zijn door sommige stadjes gewoon met de mobi  gereden. Ondertussen zitten we allang in Beieren. Onze volgende stopplaats is Landsberg am Lech geworden. Na heel de dag in de regen te rijden, zijn we hier om ong. 14u aangekomen. Ook op een mix parking met mobi voorzieningen, niet ver van een vliegveld schijnbaar, en het circus hebben ze ook op ons erf gezet. Langsberg am Lech ligt niet ver van München. Wij zijn hier natuurlijk ook gaan wandelen, en waarachtig zonder paraplu, niet te geloven. De omgeving is zoals in de andere stadjes, gekleurde huizen, en grote kerken. Ook hebben ze hier flink stromend water, blijf daar maar ver vandaan want ik heb schrik van water.
Vandaag, dinsdag 14/5, verder gereden zowaar met de zon op onze mobi. Zoals de voorbije dagen, zijn we telkens in de opeenvolgende  stadjes gaan kijken opweg naar Füssen. De meeste stadjes/dorpjes hadden buiten hun kerk niet veel te bewonderen.  Dus hebben wij koers gezet richting Schwangau, hier staan wij op een camping genaamd “Bannwaldsee”, genoemd naar de “see”, die achter de camping ligt. Zeer mooie plas water, je kan er ook bootje varen. De camping is ook super delux, we laten het hier niet aan ons hartje komen. De omgeving rond deze camping is wonder mooi. Wij komen hier dichterbij Oostenrijk, en dat is goed te merken. De bergen zijn hier al goed van de partij. Op sommige bergtoppen ligt hier nog sneeuw. Het is een leuke verademing, na verschillende dagen kerken en allerhande gekleurde gebouwen.  Omdat de weergoden ons goed gezind zijn, hebben wij zelfs onze fiets van de mobi gehaald. Wij zijn in onze t-shirt naar Füssen gefietst, ong. 18km (heen en terug). Na onze fietstocht hebben wij zelfs onze nieuwe bbq boven gehaald. Man, man, man, da is pas luxe… zon en bbq!
Woensdag 15/5, iedereen goed geslapen, verse pistolets op het onbijt, mmmm lekker. We blijven nog een dagje hier, omdat het hier bangelijk mooi is, en ze voorspellen ook nog goed weer, kan dus niet beter hé. Vandaag plannen we een fietstocht naar de “Forggensee”. Komt goed uit want mijn benen/poten voelen goed aan, zou Tom Boonen zeggen. Man, man, mijn bekje is weer open gevallen zene. Die “see” is weer bangelijk schoon, en daar hebben ze van dat groene water, amaai. We kiezen voor een gewone fietsroute, Crevits ….. Als dit een gewone fietsroute was, ben ik benieuwd wat een niet gewone fietsroute is. Het is hier constant berg op en berg af,  op één afdalingen halen we zelfs 43km/u, mijn flappers gingen plat zene. De andere afdalingen zijn redelijk gewoon met toch ook 30km/u bergaf.  Genieten was het vandaag, zo mooi het landschap, de bergen, de zee, noem maar op je komt ogen tekort.  We hebben onze fiets terug aan den mobi geplakt, en we hadden 48km gereden. Ik had het gezegd hé, dat mijn benen/poten goed waren. Met dank aan de weergoden, kunnen we op jullie de volgende dagen ook rekenen?Zo, beste Sloeber vrienden, dit is het eerste deel van onze reis, we sluiten hier bij de Romantische route af, en begeven  ons nu richting Bodensee.
Donderdag 16/5, aangekomen aan de Bodensee, in Lindau. Wij staan hier naast de “Park camping” van Lindau, de mobi plaatsen zijn net buiten de camping, maar wij mogen gebruik maken van de camping faciliteiten.  Enig nadeel is wel dat de “s-trein” achter onze slaapkamer raast. Goed dat erop den overweg geen bel staat anders werd ik telkens wakker. Ons koersgerief weer aangedaan, en onze fiets van de mobi gepakt, en wij weeral weg (die twee kunnen ook niet stil zitten hé). We hebben Lindau bezocht, 4km van onze mobi plaats. Lindau is mooi met oude gebouwen, maar eerder klein. Dus wij terug richting mobi gefietst, maar de benen waren nog goed, en zo zijn we nog eens naar Bregenz gefietst. Bregenz ligt ook 4km van onze mobi plaats, maar dan in de andere richting. Bregenz is langs deze weg de eerste plaats op Oostenrijks grondgebied. Mijn baasjes zeiden tegen elkaar nu gaan we eens een Oostenrijks biertje drinken, jawatte ze kregen daar zo een pintje zoals op De Keiserlei. Toch op Oostenrijks grondgebied met wielen geweest, zonder een sticker te kopen, hahahahahahaha….. al waren het wel fietswielen.
Vrijdag 17/5, zeer slecht gezind wakker geworden, regen op ons dak, en nog steeds. Dus de ochtendwandeling in de regen hé, pistolets gaan halen, die trokken ook op niks pffffffffffff. Na het ontbijt vertrokken in de regen naar Meersburg am Bodensee. Meersburg ligt maar 45km van Lindau, dus hier zijn wij direkt. Nog effe in de mobi gewacht, en dan met onze regenjassen vertrokken naar het “stadt”Ook hier is het zeer mooi, en valt er veel te fotograferen.  Er is hier een Oberstadt en een Unterstadt. Aan de “Unterstadt  zu den schiffen”, komen de cruise schepen aan, en de winkeltjes en de horeca hebben  het geweten daar hé. Ik heb het nogal gezegd, die Duitsers hé. Na een half uurtje konden we onze paraplu al dicht doen. Op de middag zijn we een Flammkuchen gaan eten, lekker. Flammkuchen is een platte pizza bereid met zure room en beilagen erop. Morgen, blijven we hier ook nog, want ze verwachten hier 23°.
Zaterdag, 18/5, ja, ja inderdaad bij het wakker worden merk ik het al, het zal warm worden vandaag. Pistolets gehaald, maar ze zijn ook niet echt goed. Mijn korte broek aangedaan, en mijn snuitje goed ingesmeerd, en weg waren wij. Gisteren hadden wij al gezien dat het hier mooi was, en veel te fotgraferen. Dus mijn vrouwtje heeft hier van katoen gegeven zene. Zal straks allemaal in de donker kamer nog ontwikkeld moeten worden, denk ik.  Weet je wat, we hebben Gaston Berghmans zijn hotel “de gouden leeuw” gevonden, echt waar! Ook een beertje dat belletjes blaast, mooi zene.  Alle foto’s zijn genomen, en de warmte is ook toegenomen. Nog een pintje (2) gaan drinken op een mooi terras, en dan richting mobi.  Ik heb mijn goddelijk lijf in de zon gezwierd,  jullie gaan mij niet meer herkennen, denk ik.  Deze reis al de tweede keer den BBQ gebruikt, bangelijk, goddelijk, waanzinnig… plezant en lekker. Voor morgen, en de rest van de dagen voorspellen ze minder goed weer, we hopen natuurlijk dat ze verkeerd zijn hé.
Zondag 19/5, regen dus… We verplaatsen  ons naar Überlingen, nog steeds aan de Bodensee. Het blijft regenen tot iets voor 14u, en dan komt heus de zon zelfs piepen, lafaard…Morgen gaan we richting Titisee, naar camping Bankenhof.
Maandag 20/5, regen dus we zetten koers naar de Titisee. Camping Bankenhof,  ook hier staan we net buiten de camping, maar mogen ook van alles gebruik maken. Titisee-Neustadt ligt 2km van onze camping, en die leggen wij natuurlijk te voet af, inmiddels zonder regen. Eens aangekomen loopt het hier zoals gewoonlijk vol toeristen, je kan het vergelijken met klein Brugge. Hier ook van alle snuisterijen te koop, klokjes, popjes, enz…. We gaan hier op ons hoekje eten (ons omdat we hier nog geweest zijn hé). Zitten wij daar juist binnen komt er zo een madam met een netzakje onder haar arm binnen. Zie ik daar nen imitatie chiuhaha inzitten, had die streken seg, en het was dan nog geen echte, pfffffffffff.Nog een wandelingske gedaan, en dan onze terugweg aangevat (2km).Mijn tong hing weeral op mijn pootjes. Eens terug aan de mobi trokken ze de sluizen weer open. Het is heel de nacht blijven regenen.
Dinsdag 21/5, ook opgestaan met regen, en ferme regen zene.Het einde van ons verlof begint zo stilaan te naderen, dus we zoeken een bestemming korter bij huis. Ditmaal kiezen we voor Freiburg. Freiburg is een grote “Duitse stadt” net zoals Trier, Keulen enz… toch ook nog 580km van Merksem. Vermits we de regen van de Titisee nog hadden rijden we dus heel de weg in de regen. Aangekomen in Freiburg, kiezen we een goed plaatske. Ons regenjassen aan, en wij het “stadt” in. Noodgedwongen, omdat het regent, gaan wij dan maar winkelen. Winkel in, winkel uit, voor mij goed nieuws want dan pakken ze mij op den  arm hé, kan mijn blaffeturen bijna niet meer open houden. Veel winkel zakken verder,  stopt het met regenen, en komt zelfs de zon piepen. We blijven hier twee nachten slapen!
Overal hebben we al waardeloos internet gehad!!!!!!!!!!!!
Woensdag 22/5, heel de nacht regen gehad, pfffffff. Tegen de morgend  is het effe droog voor mijn wandeling. We pakken dus maar een uitgebreid  ontbijt.  Tegen 9u30 zijn we klaar gepakt en gezakt. Eens we buiten zijn is het nog aan het zeveren. Naarmate wij het “stadt” intrekken is het gedaan met regenen.  We zijn rond 16u30, nog zwaarder gepakt en gezakt,  terug naar onze mobi gegaan, en we hebben gene druppel regen meer gehad, goed hé. Mag het misschien niet verklappen, maar morgen is het de…. trouwdag van mijn baasjes, Sloeberke was er toen niet bij, maar je mag er zeker van zijn dat Sloeberke er nu wel bij is zene. O ja, mijn baasje heeft nog andere namen voor mij bedacht: grijze duif, mossel en natuurlijk nog altijd dik gat, pfffff. Moest ik nu zo moe niet zijn hé, ik zou hem eens flink zijn vet geven, maar mijn pijpje is ondertussen uit.  Normaal als het weer goed is verpozen we meer aan de mobi, maar vermits het weer maar zus en zo is, blijven mijn twee Sloebers  maar wandelen.  Ik zie door de bomen het bos niet meer, zo hondsmoe ben ik.
Donderdag 23/5 , wegens onvoorziene omstandigheden gaan wij vandaag rechtstreeks naar huis.Na een rit van +/- 600km komen wij omstreeks 16u in Merksem aan.