Hier de sloeber hè,

We hadden al een paar geweldige weekends achter de rug, maar ik weet uit ervaring dat het serieuzere werk ergens april/mei of juni zal beginnen. In april zijn we al een week naar Berlijn geweest wat geweldig was, maar ik werd gewaar net als andere jaren dat er weer iets te gebeuren stond voor mij!

De week voordien hadden we tevergeefs voor de deur van den dierenarts gestaan, ze lag zelf in het ziekenhuis, dus wat een geluk voor mij.

Ik zag dat er zo stilaan dingen in de andere slaapkamer werden klaar gelegd. Dus ik dacht, joepi die zijn mijn spuitjes vergeten se. Dat had je gedacht, maandag afspraak bij een andere dierenarts, doeme toch 3 spuiten in mijn goddelijk lijfje, ze zeggen voor het buitenland, pffff, dat doet zeer zene. Donderdag terug, nog eentje, kan da allemaal niet ineens…. Schijn nu volledig klaar te zijn, pfffff… Alleen nog een herhalings spuitje op 19/6, ga eerst eens op congé zene. O ja er was ook goei nieuws van den dierenarts, ik weeg 3,5kg, wat goed schijnt te zijn, en ze vond mij zo mooi van kleur, ja ik heb in haar wachtzaal, veel mottige dozen gezien zene, niet moeilijk! Om eerlijk te zijn ze verwennen me nu wel extra….

Vrijdag iedereen vroeg uit de veren, VERTREKKEN!!!!!

Onze eerste stopplaats is Wertheim (D), nu weet ik wat het is om onder de brug te moeten slapen… Niet dat ik buiten ben gevlogen hè, maar de mobi parking was half onder de brug. Het is een mix parking met aan het einde van de parking een plaats voor mobi’s met service, maar geen stroom. Wertheim is een gezellig stadje, leuke winkeltjes, en een mooi kasteel. Tijdens de nacht hebben er hier nog mensen onder de brug geslapen, maar dan wel zonder mobi, in de vooravond hebben ze een beetje van hun oren gemaakt, na waarschijnlijk een hoeveelheid alcohol, maar echt last hebben we er niet van gehad.

De volgende dag zetten we koers naar Kramsach (A), hier staan we op een 5* camping. Ik denk dat we hier in den douche gaan eten, want het is hier zo net en zuiver, en dan blijft onze mobi proper hè. Er is hier een winkeltje een restaurant, je komt hier echt niks te kort. Ik was vorig jaar met de Romantische route even in Oostenrijk geweest, maar hier is het echt prachtig!

O ja, ze vinden mij hier echt ook mooi, maar ik vind hun ook wel schattig met hun “lederhose”, en hun ‘karowe ‘ hemdje!

Kieswet, pfffff, zondag wakker geworden, met het gedacht, heel België in nu op de been om hun stem uit te brengen! Ook wij moesten hier iets “wettelijk” trachten te versieren om in orde te zijn. Wij op onze fiets gesprongen en richting Kramsach zentrum gereden. Mijn baasje is hier het info kantoor binnen gelopen, waar nogal veel volk binnen en buiten kwam. Ge gelooft het zeker niet hè, maar hij is hier echt bij den burgemeester himself ontvangen. Diene brave vader, heeft de nodige stempels op onze papieren geslagen, en gezegd dat ze in België zot zijn om eventueel aan de mensen een boete te geven! Zo zie je maar hè, en die mensen zijn hier super vriendelijk, en hebben niks stress zene! We hebben het hier erg naar onze zin gehad in Kramsach, en vooral heel goed weer gehad!

Maandag, vandaag op de planning, door rijden naar Garda (I), om daar te geraken, moeten we den Brennerpas over. Niet echt de moeilijkste pas, maar we hebben regen, en maar 10°, we hopen dat het in Garda warmer is zene! Eens aangekomen in Garda scheen de zon toch. De camping die we gekozen hadden, bleek vol te zitten! Dus zijn we moeten uitwijken naar een andere camping ong. 5km verder. Deze camping heeft een geweldig mooi zwembad, het sanitair is wel proper maar toch wat verouderd.

Dinsdag opgestaan met veel regen, en aan de frisse kant, we hopen dat het niet heel de dag blijft regenen! In de namiddag waren de weergoden ons goedgezind, want het zonnetje was terug van de partij, joepi! Onze wandelschoenen aangedaan en de straten en winkels eens gaan bezoeken. Veel winkels zijn het hier niet, een mini market, een beenhouwer, en een pizzeria! Voor ons geen probleem we hebben nog behoorlijk wat proviand in onze mobi, als ik mijn etensbak zie kan ik gerust voor 2 maanden weg blijven!

Woensdag, opgestaan onder een stralende zon, pistolets gaan halen, maar die zijn echt niet te eten, UFO’s die ze vergeten te bakken zijn, en zo zwaar, pffffff. Onze fietsen klaar gemaakt, en dan zijn we naar Pescheira del Garda gereden. Al een beetje meer winkels + gelatieria’s dan in ons dorpje maar veel soeps is het ook nog niet, ze hebben hier wel een “jachthaven”! O ja, die witte strepen op de weg, die dienen hier echt maar voor versiering zene, of je daar nu staat of niet er stopt niemand, ge moet hier oversteken op gevaar van eigen leven, want zelfs vertragen doen die ook niet. Fietsen langs de hoofdweg, een fietspad kennen ze hier ook niet, is nog zoiets, je kan alleen maar hopen dat het een Duitsers of een Nederlander is die jou op de fiets wil voorbijsteken! Met een Italiaan, is het levensgevaarlijk! Toch een fijne fietstocht gemaakt! ’s Avonds een pizza gaan eten in de plaatselijke pizzeria. Ben weer goed gevaren zene, mijn vrouwtje krijgt die pizza toch niet op dus….. Die 3,5kg zullen vlug overschreden worden denk ik! Als we van de pizzeria komen doen we een stapje rapper, ze trekken hier de hemelsluizen open! Hopelijk is het enkel de avond en de nacht en is het morgen overdag terug zonnig.

Donderdag verhuizen we naar Serimione, aangekomen in Serimione, ook een toffe camping **** SAN Francesco village, alleen slecht nieuws, we kunnen hier maar voor 2 nachten blijven! Gaan toch met de fiets eens naar Serimione 4km verder, het is hier heel toeristisch veel souvenierswinkels en natuurlijk pizzeria’s en gelatieria’s, je kan er echt niet naast kijken. In Serimione staat nog een fort met een stevige omwalling, we besluiten hier toch niet te lang te blijven vanwege het massa toerisme, ik krijg hier geen lucht tussen al het volk, pffffff.

Vrijdag, in de plaatselijke super market, hier ook van die ufo’s staat dat het in de namiddag zou gaan regen, we besluiten toch de fiets te pakken, en gaan rechts ipv gisteren links van de camping weg. O ja, mijn baasjes hebben hier een horloge gekregen, raar zene, want ik vraag af en toe hoe laat het is, en da kunnen ze met hun nieuwe horloge niet zeggen⁉️ maar als ze hier aan de slagboom komen, zwaaien ze eens met die horloge en die slagboom gaat open, tiens….. Rond 15u waren we terug aan onze mobi, we hebben weer een of ander dorpje bezocht Desenzano, met ook natuurlijk een jachthaven, pizzeria’s en gelateria’s hoe kan het ook anders hè! Het is vandaag weer rond de 25°, lekker warm, eventjes vrezen we voor regen? Maar het blijft droog tot 21u. In den avond, en in de nacht mogen de bomen en de planten, een beetje water hebben hè! Laat ons hopen dat morgen de zon weer van de partij is!

Zaterdag, we vliegen hier buiten, en trekken naar Manerba, camp Baia Verde**** Awel we hebben er geen spijt van gehad om naar hier te verhuizen, de camping is goddelijk, zeer rustig, ze hebben een mooi zwembad + jaccuzi, en natuurlijk ne pizzeria. Ik heb jullie al eens geschreven dat mijn vrouwtje een voorliefde heeft de camping SAN Pere Pescador in Spanje hè, Awel deze camping is de San Pere Pescador van Italië, het is hier zalig, daarom besluiten wij ook van hier drie dagen te blijven ipv twee! We zitten hier 300m van het Gardameer af, met natuurlijk een jachthaven met bootjes hè. Ze zijn hier super vriendelijk, de camping plaatsen zijn groot, en het sanitair is tip top. En ze hebben hier waanzinnige goeie pizza