27/5/2016, vertrokken!!!!!
Awel ik ga jullie iets vertellen se. We hebben nog maar een paar weekends gedaan dit jaar. 1. Omdat het veel slecht weer was. 2. Omdat wij iets heel speciaals te verwachten hadden …. Onze familie is vergroot…. Ons Emma❤️❤️❤️❤️ is geboren. Ikke super trots natuurlijk telkens ik haar zie slaat mijn hartje dubbel, zo zenuwachtig ben ik. Ik dacht nu ben ik niet meer de kleinste van de familie, maar euh mispoes ons Emma is al groter dan ik. Ik stoef niet graag hé, maar ze is ZEKER, ALTIJD het mooiste meisje van de KLAS!!!!  Moet alleen een beetje rustiger worden hebben mijn baasjes gezegd, doe mijn best hé.

Dus ons vertrek: vrijdag 27/5 vangen wij onze vakantie toch aan. Na veel Google werk, is er de keuze tussen Italië en Spanje, kwestie van de zon te zien hé. Omdat we waarschijnlijk in september naar Spanje gaan, proberen we nu nog eens Italië, namelijk (waarschijnlijk) Toscane. We zijn echt op zoek naar dat geel rond ding, dat zelfs warmte geeft (benieuwd).
Ons eerste tripje vangen wij aan omstreeks 16:45 naar Düren, Düren ligt ong. 30km van Aken (dus 170km van huis), maar is eigenlijk veel rustiger, dan Aken. We komen eraan met regen, ook in de nacht valt de regen op onze mobi. 7€ betalen we voor onze nacht maar dat is echt niet veel.
De dag daarna vertrekken we om 09:15 (513km), richting Memmingen. Heel de voor middag is het oké om te rijden, om 13:45 begint het te regenen tot ong. 14:20. Aangekomen in Memmingen staan er bordjes van de Flohmarkt, pfff vloeien markt, algoe dat den dierenarts mij pillekekes heeft gegeven hé tegen de vloeien. In Memmingen veel winkels, ook een historische stad, mooi om te zien, het is hier redelijk zonnig met 23°. We betalen hier op de camperplaats 5€ + 2€ voor den elentriek, als ik da geweten had, had ik een zakje elentriek van thuis mee genomen se. We komen hier zeker nog eens terug.
Zondag vertrek in Memmingen omstreeks 09:30. 472km te rijden, maar soms echt pokke slechts weer. Ondertussen moesten wij nog ne plakker (vignet) van de makkers (vriendenclubje) van Oostenrijk gaan kopen, tip koop hem beter hier, want in B is hij duurder. Waag het niet van zonder te rijden, want den Derrick (Kriminaalpolizei) staat op de loer zene!
De regen is laat opgestaan, pas om 11u laat hij de eerste druppeltjes vallen, stoemkop. Ondertussen zijn we aan de Fernpass, ni echt leuk op deze op te rijden met regen, en slechts 15°, maar we schikken ons hé, ik kijk echt goe uit mijn oogjes. Alleen kan ik niet over het dashboard kijken, is er iets veranderd sedert de laatste keer misschien? Wat ik wel heel stom vind, is dat wij de plakker van het vriendenclubje van Oostenrijk hebben gekocht, maar ook nog toll moeten betalen, om op hun wegen te rijden, ik zal dat straks eens vertellen aan die van Jetair se! Ik zie hier en daar zo van die bakjes aan een draadje hangen telefrik, denk ik dat ze dat noemen, kweenie zene. Na de Fernpass krijgen we den Brennerpass voor geschoteld, nog meer regenen 14°, ja seg ….da klets hier ferm op onze mobi zene …. 15u van de regen verlost.
15:15 rijden we langs het Gardameer en zien we de eerste zonnestralen, het doet gelijk goed aan mijn goddelijk lijfje.
16:30 aankomst in camping Baia Verde Garda, 20° bewolkt. Hier zijn we al eens geweest. Net zoals toen goddelijke camping met een ferm zwembad, maar niemand in op het moment. Ik wil wel, maar doggy’s mogen daar niet binnen. Op het dak van het toppie sanitair gedeelte is er hier een jaquizie, alle hoe spreek je dat uit, je verstaat me wel hé, zo’n klein zwembadje met warm broebbel water, voilá! De plaatselijk pizza boer maakt hier een heerlijke pizza voor ons tegen een belachelijke prijs (dat zeggen we natuurlijk niet tegen hem hé). Omdat hier morgen geen al te best weer op komst is, trekken we verder weg richting Bolsena!
We zijn echt op zoek naar da geel rond ding, dat warmte zou geven, genaamd ZON !
Onderweg naar Bolsena, meten we toch temperaturen rond de 25°, content dat we zijn se. We komen in Bolsena, camp. Lido, pas toe rond 17u. We doen hier nog een klein wandelingske, en ploffen dan in onze stoelen, aangename 23° we klagen niet zene. Er is hier echt weinig camping volk, volgens die van de receptie, het weer hé. We blijven hier tot donderdag!

Over de camping: de camping Lido Village, is redelijk groot, met 2 tennis banen, restaurant, bar en een supermarket.
Eigenlijk weinig op aan te merken, enkel het is een schaduwrijke camping (veel bomen), het is hier dus vlug donker, en het koelt ook vlug af.
Het sanitair gedeelte is net, je moet wel wc papier meebrengen, anders heb je een probleem. Ook moet je kampioen snel douchen zijn, want 2 van mijn 4 pootjes waren maar gewassen, en den douche sloeg af ! Ni prettig zene.
Naar Bolsena zijn we te voet geweest, die madam van Jetair zei, met de fiets 10min. Wij zijn toch maar te voet gegaan, ong. 1/2u stappen, goed te doen, maar met de fiets was het toch moeilijker geweest denk ik, en ik fiets al niet graag, bovendien had ik geen goei benen.
Bolsena is niet mis, er zijn een aantal mooie winkeltjes en veel restaurantjes. Wij zijn daar een lekkere pizza gaan eten, echt de moeite, alleen een biertje kost hier sowieso 4€, niet al te lekker, en telkens je hier gaat eten rekenen ze 4€ service aan, veur wa?? Misschien?? Voor mij moeten ze al geen bestek geven, al wat op de grond valt kuis ikzelf op voor mijn baasjes. En gewoonlijk eten wij (ikke zeker) alles op, dus …….
Donderdag morgen vertrokken in Bolsena, in de regen, ook die nacht was het niet anders dan regen. En telkens een getik op ons mobi dak. Om zot van te worden, mijn baasje (die van da …) zei, “da zijn die helikopterkes”! Ik s’ morgens zeer vroeg opgestaan, was er echt niet gerust op… Ik dacht sebiet valt ons dak in met die helikopters, k’zal ze er misschien al af pakken. Kom kik buiten, zie kik geen helikopters zene, of ze moeten al weg gevlogen zijn misschien. Blijkt dat die zo van de bomen vallen, als je die terug omhoog gooit, dwarrelt het mooi terug naar beneden. Ah… had al eens gezegd dat mijn baasje ne kronkel heeft hé.
Dus vertrokken in Bolsena, met de zon aangekomen in Castiglione della Pescaia, amai ne mond vol hé, op camp. Rocchette. De camping is ca va, alleen weer ne kroenkel van die Italianen, de mobi’s zetten ze helemaal achteraan op de camping. Als we per fiets terug naar de ingang rijden, is het ong. 1km. Vrijdag rijden we per fiets naar de “stad” (omdat da nie helemaal terug zou moeten schrijven hé). In de “stad” is het gezellig, er is een haventje, allerlei winkels, en natuurlijk ook restaurantjes hé! We keuvelen er wat rond, bezoeken de plaatselijke burcht, en wandelen door de soms wel kleine straatjes, gezellig! We zien ook een groep rolschaatsers oefenen. Net na de middag gaan we hier ook iets eten, zijn ze er toch weer met die verdomde service (4€), een pintje 5€, en nu is het niet eens lekker, bah …. stoempie. Na nog wat wandelen, nemen we onze fiets terug, richting mobi (heen en terug 16km gereden). En dan chillen aan de mobi. Mijn ogen vallen dicht, en ik weet van niks meer, tot de volgende hé.

Of misschien schrijven jullie wel eens iets naar mij hé?

Oeps, zaterdag aangekomen in Bibbona camp. Free Time. Seg er is hier iets heel raar op de camping, al da personeel heeft hier dezelfde naam ” Staff”, da sta allemaal op hun T-shirt! Alleen eene heet Crew, maar da zal dan waarschijnlijk Crew-Staff zijn, denk ik. Straks eens vragen aan die van Jetair, hoe ze da geflikt hebben, ik denk dat het allemaal familie is. We hebben hier echt wel moeten zoeken naar en geschikt plaatske zene, want de Italiaanse vrienden hadden hier dit weekend allemaal afgesproken denk ik. Die staan hier allemaal kriskras door elkaar, ge krijgt er hier nog kop of staart aan (grappig hé, 2 vaste onderdelen van mij, hebt ge hem “kop & staart”). Maar ons plaatske da we hebben gekozen is wel fijn, we hebben een klein hofke, naast onze mobi. Het sanitair is hier net, en een flink zwembad, dus ik denk dat het picco bello hier is.
Heb gisteren nog eens geklapt met mijn vrouwtje, ze heeft gezegd dat er in deze vakantie maar 3 zaterdagen zitten, dus zijn we over den helft van onze vakantie, oei!
Da tegeltje: ” als ik muggen mag geloven, ben ik toch best een lekker ding”! Helemaal van toepassing op mijn vrouwtje hé, ze heeft zeker meer dan 25 muggenbeten, ondanks de citronella’s, muggenstics, zalfjes en de muggenmachientjes, die stouteriken bijten mijn vrouwtje maar altijd hé, en ik kan ze niet verdedigen, , doeme toch, ocharme! En mijn baasje, die heeft niks hé, gene enkele muggenbeet, tiens straks ook eens aan die van Jetair vragen.
O ja nog iets vertellen, hier loopt een madam rond, ZO’N EEN LELIJK MENS, ze heeft een beetje overgewicht (wie ni?), zonnebank donker bruine huid, rood lang haar, een bikini bovenstukje, paar maten te klein, nen te grote zonnebril, en vingernagels die licht geven! Man da is echt lelijk hé, normaal zeg ik da van niemand, maar van de deze heb ik echt schrik zene. Ze loop hier te paraderen, bukt haar naar iedere hond (ge weet dan wat er met dat bovenstukje van diene bikini gebeurt hé). Als ik haar zie, maak ik me zo klein mogelijk, of loop een blokje om zene, pfffff.
Zondag, onder de morgen toch wat regen gehad, bij het begin van den dag is de zon precies nog aan het zoeken, laat ons hopen dat ze onze camping toch vind.
Seg ook vandaag liep die madam hier weer rond, ze zat zelfs een tafeltje voorbij ons, ik was benauwd zene!
Mooie zonnige dag gehad, wel 25° gehad, zondag = rustdag, dus verder niks te melden.
Maandag: de Italiaanse vrienden zijn ondertussen allemaal vertrokken, ja die moeten ook gaan werken hé.
Dinsdag vertrekken we hier, en rijden we terug richting Garda…..

Dinsdag aangekomen in Manerba del Garda, op onze vertrouwde camp. Baia Verde, als je hier in de buurt bent en je zoekt een camping, deze is best aan te raden, alles hier tip top….
Enig slecht nieuws is dat mijn baasje al 5 dagen ziek is (maag en darm problemen, mottig, koppijn enz…. ). Niet echt leuk, dus blijven wel maar in de buurt van onze camping, om vervelende situaties te vermijden hé. Hij heeft met de mobi toch goed gereden van Bibbona naar hier (380km). Moest het nodig zijn, mijn vrouwtje kan ook nog rijden hé.
Vandaag nog eens langs de plaatselijke apotheek hier geweest, maar buiten iets voor de maag en de darmen is er op het moment niet veel te doen hé, en van de plaatselijke dokter wil hij helemaal niks weten, dus ….. hopelijk mag het vlug beteren.
Morgen donderdag rijden we langs onze zelfde weg terug oa. Memmingen (ong. 500km), Düren (ong. 500km), zondag: Brasschaat (ong. 170km).
Seg ik zit altijd af te geven op die van Jetair hé, maar deze reis heb ik eigenlijk weinig moeten reclameren. Ik denk dat de volgende keer eens die van Neckermann ga pakken, want ons Jetair madam zal wel moe zijn, en misschien ook aan verlof toe hé.
Algemene conclusie van onze Toscaanse reis:
Toscane is zeer mooi, en zeer groen. De campings zijn oké, maar eigenlijk niet te vergelijken met die van Spanje, de mensen op de campings doen wel erg hun best.
Moest ik nog iets te melden hebben, dan stuur ik het wel na, maar vanaf morgen vroeg geen internet meer….
Laat ons hopen dat we nog veel weg kunnen met onze mobi…

Sloeberke ❤️

23 thoughts on “Italië garda – Toscane mei/juni 2016

• Heya i’m the first time here. I came across this particular board and that i still find it actually useful and it helped me out a lot. I am hoping to present some thing and also help some others such as you allowed me to.
    coque iphone xr

• An excellent new music web page, for me, is a who has EVERYTHING, and this includes my new music. We have checked just about every site, the only a pair of which might be really worth the moment are 8tracks in addition to Grooveshark.
    coque iphone 15361

• i would like to be able to thanks to this specific. it allowed me to a great deal having a project i accomplished. in the beginning my partner and i tried just using simplexml you just read a new 400mb xml file along with very well, php has not been having your. at this point it might generate 20k data files however it removes these individuals when it is completed in addition to anything is usually functioning fantastic. thank you!
    coque iphone xr

• I discovered Kservice when i researched the idea while i observed it had been stroking right up memory. We terribly lack Skies. We can only reckon additionally it is employed by 4OD that we really have and also which often easily lots with statup again with no choice.
    coque iphone 4324

• A good new music web page, in my opinion, is definitely one containing ALMOST EVERYTHING, and this includes my new music. I’ve truly checked out just about every site, the one 2 which can be value enough time tend to be 8tracks as well as Grooveshark.
    coque iphone xr

• It”s i bet its hard to believe exactly how naive individuals might be, crooks do not comply with rules. In addition they will not likely “print guns” It”s much more expedient to steal or perhaps get lost weapons. Also unsurprisingly inside the movie having a minimum instruments anybody can easily replicate firearms.

• Can easily somebody computer code some sort of on the internet off the internet checklist scanning device, just like Pal S&p 500. And we could fill up our written text data made up of namesscann. Below most of us get away from Paths online on a website. anybody understands Program!
    coque iphone

• Mesothelioma cancer varieties of cancer are definitely the malignancies that distribute inside the mesothelium flesh. Mesothelium generally may be the title associated with structure that will kinds cellular lining of various technique parts similarity to heart and soul, bronchi, abdominal in addition to the reproductive system body organs. The liner around belly bodily organs is known as peritoneal écorce. Lining rounded bronchi generally known as pleural écorce although the liner rounded coronary heart is known as pericardium.

• Just pay money for the music. So you is not going to possess the lawful difficulties. Will it be really worth that?? An individual arethe user of these tracks. Actually… When one buys the COMPACT DISK or maybe obtain. This can be a permission which youpurchased.

• Condition Indicator The best tool in order to diagnose hidden end users upon website and it is never down!
    [url=http://www.lapressedefrance.fr/news/?p=13329]coque iphone[/url]

• Do we protect against focus on examined in the event that our own reputation is definitely imperceptable. I am just like my privateness continues to be bothered for this reason type software =[ Do you know the way?? Many thanks forward.
    [url=http://premiumguardz.ro/?p=19960]coque iphone[/url]

• Donald, fantastic article. After opening up the url I thought for you to myself, because i usually carry out, this can be a new unproductive write-up. Nevertheless I must agree with an individual concerning these usually overlooked on page aspects. I see all of them botched at all times!
    [url=http://blog.mcerc.ge/?p=16928]coque iphone[/url]

• Thanx for the effort, keep up the good work Great work, I am going to start a small Blog Engine course work using your site I hope you enjoy blogging with the popular BlogEngine.net.Thethoughts you express are really awesome. Hope you will right some more posts.