Sloeberke hier hé, ik heb jullie van alles te vertellen:
Waar ik nog altijd bijzonder trots op ben, is ons Emma, in het begin had ik gezegd het mooiste meisje van de klas, maar in het begin stoeft iedereen graag hé! Maar echt waar ze is en blijft het mooiste meisje van de klas, met haar immer stralende glimlach. Als ze geslapen heeft, komt bij het wakker worden altijd dat lief glimlachje. Mijn vrouwtje en mijn baasje zeggen dat ze om op te eten is, ik versta dat ni hé, ze zijn er zo trots op, en dan zouden ze ons Emma’tje gaan op eten, maar dat laat ik niet gebeuren zene.
De afgelopen weken is er hier weer veel verteld, ik kan niet altijd goed volgen …. (moet ook af en toe eens slapen hé).
Op een dag werd er gebeld, en de postbode (die ik niet heb op gegeten, ik loop altijd mee tot aan de toegangsdeur trek dan mijnen agressiefsten blik, die mannen/vrouwen verschieten dan natuurlijk hé! En als het Zwitsers zijn, kan het pakje niet vlug genoeg geleverd worden), belt aan met een iet of wat grote doos.
Mijn baasjes pakken de doos uit, ah ze hebben nen nieve rugzak gekocht, oei gaan wij misschien bergbeklimmen? Mis poes, deze rugzak hoort bij een ander pakje …. Mijn baasjes hebben namelijk een moto scooter gekocht, en omdat ze mij niet alleen willen thuis laten, vlieg ik in die rugzak, en vlieg ik mee met de scooter. De eerste keer was het een beetje schrikken maar ondertussen is het wel fijn, tja en volgens mijn baasje (ge kent hem wel hé) had ik niet veel keus, “het is da of achter de moto zelf lopen”, dan is mijn keus vlug gemaakt hé!
Keitof is da ik zit nu tussen mijn vrouwtje en mijn baasje, en ik hang vast, Sloeberke is gemotoriseerd vanaf nu se!
 op 26/8 vertrokken (zonder scooter, maar met onze fietsen), algoe dat ik mijn benen de afgelopen weken al rust had gegund!
Eerste stopplaats Redu: hier gratis staan, maar het is dan ook een parking zonder voorzieningen. Geen nood we hebben alles bij. In Redu zijn veel restaurants, die goed vol zitten. Ook verschillende boekenwinkels met zowel oude als nieuwe boeken. T’is hier precies het bouwcentrum, maar dan zonder den Brusselmans, of de Piet Huyzen (kweenie hoe diene gast juist heet). Na onze wandeling komen hier nog 4 mobi’s bijstaan, gezellig, hier slapen, en morgen terug vertrekken.
27/8 we zetten koers naar de kanaal brug van Briare, al die moeite voor niks se, er is geen plaats voor onze mobi! Maar mijn baasjes hebben altijd plan B, dus 15min later staan we nog in Briare maar wel iets verder dan de kanaal brug, maar O zo rustig hier. Hier kunnen 10 mobi’s staan en dan is het volzet, redelijk ordelijk gerangschikt. Iedereen die den 11ste wil zijn, komt te laat, de slagboom gaat niet meer open. Dus wij gelukkig één nachtje in Briare, morgen kunnen wij ons plaatske hier misschien wel duur verkopen, goed idee …..
28/8 laatste stopplaats/overnachting in Frankrijk, en dan rijden we daarna Spanje binnen, joepie!
Millau, camp.    Moest ik jullie ook nog vertellen weet je wie hier ook zijn: mijn Lieveke, en mijn Berreke , schitterend hé! Ze zijn tot hier gereden om samen met ons door Spanje te rijden, keigoe, nu ben ik met 4 sloebers op stap, en heb ik 2 kansen meer om op schootjes te zitten (daar is over nagedacht hé +50%).

Dinsdag 30/8 aangekomen in Playa D’Aro, camping Valldora. Zoals altijd hier echt alles tip top. We dompelen hier ons echt al in de Spaanse sfeer, want we gaan tappa’s eten se. Ons vrienden hebben hun brilletje ni bij, en de kaart is nogal klein gedrukt, geen nood ik zal het wel effe uit leggen. Van alles en nog wa besteld, lekker gegeten, en af en toe viel er wel iets van de tafel.

Woensdag 31/8: mijn 4 sloebers gaan eerst commisches doen (zal het effe vertalen, boodschappen, jullie dachten mss dat het Spaans was hé).
Na de middag spreken mijn 4 sloebers af om samen te gaan fietsen.

Fietsen, ja jullie vinden da misschien leuk, maar ikke minder, bovendien ben ik normaal gemotoriseerd en nu kan ik terug gaan trappen zeker, pffffff
Seg euh, waar is mijn fietsmand, toch ni vergeten hé! Ik ga er echt ni achter lopen zene, geen denken aan, ik verzet hier gene poot meer (en ik heb er 4, dus ….). Eind goed al goed, ze hebben mijne motto-rugzak bij. Dus wij verkennen hier per fiets de buurt een beetje, gaan een pintje drinken!

S’avonds maakt ons Lieveke een heerlijke wok schotel, allemaal weeral veel teveel gegeten se.

Donderdag 1/9: alle kindjes naar school vandaag!
Sloeber is nog in verlof zene!  Maar de rest van het jaar werken mijn sloeberkes wel heel hard om nu iets langer met vakantie te gaan hé! Mijn sloebers gaan vandaag naar de receptie om nog 2 dagen bij te boeken, goed hé.
Vandaag is het pokkewarm, wel 32°, na se middag gaan mijn 4 sloebers efkes zwemmen, maar ze waren vlugger terug hihihihi KOUD ZEKER, heb nog gene tijd gehad om mijn power napke te doen, seg hé.Zaterdag 3/9: vertrokken in Playa D’Aro, het waren heerlijke dagen. We hebben gefietst, gewandeld, gegeten en gedronken, wat moet ne mens nog meer hebben. Mijn sloebers blijven altijd laat op, maar ik mag rond 22u al gaan slapen. Mijn blaffeturen vallen dicht van vermoeidheid, overdag kan ik niks slapen hé! Ofwel zijn we op trot, ofwel gaan ze iets eten, ofwel bereiden ze hier een geweldige maaltijd, dus moet ik ook waakzaam zijn hé, mocht er iets van tafel vallen, ben ik er als de kippen bij (oei, ik was toch nen hond)! Als straks die van Jetair langs komt zal kik da is zeggen se.

We hebben een maileke gestuurd naar camp. Alegria del mar, of er nog plaats is voor ons, en Lisa van de camping heeft terug een maileke gestuurd dat het oké is! Benieuwd wie Lisa is, vind het nu al een lief kind, vermits ze plaats heeft!
Lisa stuurt mijn mannen naar hun plaats, terwijl mijn vrouwtjes nog aan het intshekken zijn!  Daar aangekomen blijkt dat het plaatske voor onze vrienden hun caravan precies iets gekrompen te zijn? Ofwel is diene caravan onderweg van de warmte misschien groter geworden? Na een beetje pas en puzzel werk, gaat de caravan er toch in, naast onze vrienden slapen, in een decatlon tentje 2 dames (?). Zal misschien eens vragen of ze den dissel van de caravan willen vasthouden, altijd gemakkelijk, zou ni willen dat ons Berreke en ons Lieveke s’ nachts weg bollen hé! Bij nader inzien is het goe dat ons Berreke zelf alles goed had vast gezet, want het was ruzie tussen de 2 dames, en eentje moest in den auto gaan slapen, mocht niet meer binnen, pfffff.
Zondag doen we een mooi tripje per fiets naar Peniscola, het is er redelijk druk. Op het strand liggen ze als haringen naast elkaar. Op de middag gaan we hier een overheerlijke paella eten en sla met tonijn, waanzinnig lekker.

Ma 5/9 we trekken verder, weet niet wat die 2 dames nog voor toeren gaan uit halen dus …. Wij richting Javea, maar hoe korter we bij Javea kwamen des te meer dat den brand zichtbaar werd! Hevige bosbranden in Costa Blanca. We vonden het echt niet veilig om op de camping te staan, alhoewel de camping wel open was, de blusvliegtuigen vlogen boven ons hoofd. Niet getreurd, wel om al die mensen die hun huisjes verliezen, of zelfs hun leven, wij zoeken wel een ander camping! Effekes de koppen bij elkaar gestoken …. Wij terug richting Oliva, camping OLÉ! Goei camping, zeer rustig gelegen, en we zijn zelfs in de zee gaan zwemmen, tis te zeggen ikke ni hé, eerst Berreke en Lieveke, en dan mijn baasjes kwestie dat ik niet alleen moet blijven hé, goei afspraken se!

Enige dagen op camp. OLÉ gestaan, goei camping! Zal ik jullie eens iets vertellen bij een strandwandeling (ik mag hier op het strand, joepie). Zei mijn vrouwtje kom Sloeberke we gaan de pootjes eens nat maken, ikke natuurlijk weer zot enthousiast! Eerst een beetje in het water en dan vollen bak natuurlijk met als resultaat een borrel zout water binnen, ni plezant zene! Volgende keer kijk ik wel uit zene, blijf zo ver mogelijk bij diene grote plas weg, pffffff! Verder was ons verblijf hier supppper! Verschillende fiets tochtjes gedaan, en ook naar de markt geweest in Oliva, opgemerkt …. Het is hier een damesmarkt, groenten en kledij voor dames, maar niks voor mannen. Den toog  in de café’s, da’s voor mannen.
Zaterdag 10/9, vertrokken naar camp. Didota in Oropesa Del Mar. Zeer leuk verblijf gehad, lekker gegeten. Per fiets door een oude treinbedding, met tunnel en alles er nog aan, de sporen lagen er natuurlijk ni meer hé, tot in Bennicásim gereden! Heen en terug was het vanop onze camping ong. 33km. Ik zit natuurlijk lekker in mijne motto-rugzak op mijn baasje zijne rug (zweten dat diene mens kan, pffff), maar ik hou alles wel in het oog hé vanachter. K’em toch in het oog gehouden of diene trein ni verkeerd zou rijden en toch langs ons fietspad zou rijden. Je weet nooit hé, een vergissingske is vlug gemaakt hé, maar ik had het allemaal onder controle! Die treinbestuurders zullen wel spijt hebben dat ze dit ritje niet meer mogen doen, want we fietsen hier langs verschillende “plages” met allemaal half naakte mensen.

Dinsdag 13/9: vermits we al in onze 3de week zijn, moeten we toch al eens een planning maken om stillekes aan een beetje op te schuiven in Spanje hé, want we moeten ook nog thuis geraken hé!
We laten Oropesa achter ons en vertrekken richting Cambrils. Cambrils goed om te vertoeven, leuk en lang fietspad, ook leuke winkels. We staan hier op camp. Playa Cambrils, niks op aan te merken, alleen zijn de plaatsen toch iets kleiner als ergens anders, alleen als men meer betaald, krijg je hier een groter plaats, jaaaaaa seg. Alle dagen hier gefietst, donderdag oa naar Salou! Het is hier precies Turkije, veel winkels met veel namaak spullen! Maar den toerist koop hier hé!
Ik ben er helemaal boven op van mijn zee avontuur, alleen het is hier precies niet meer zo warm,  en ik hou zo van de warmte!
Donderdagavond hebben we ook hier nog regen gehad, pffff.
Vrijdag vertrek hier, rijden we richting Playa D’Aro terug! Het lood geraakt toch al een beetje in onze schoenen zene!